Η συμμετοχή μας

Ο Δήμος Λαμίας αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς σε διοικητικό, εμπορικό και βιομηχανικό επίπεδο στην Ελλάδα, που χαρακτηρίζεται από τη μοναδική γεωγραφική ποικιλομορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του. Η Λαμία θεωρείται μία από τις κορυφαίες μικρές έξυπνες πόλεις της Ευρώπης, με μεγάλο υπόβαθρο σε ευρωπαϊκά έργα European R&I Smart City and Smart Mobility όπου εργάζεται για τον σταθερό εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών δημόσιας μεταφοράς και τη συστηματική ελαχιστοποίηση της χρήσης ιδιωτικών οχημάτων εντός της πόλης.

Το πιλοτικό πρόγραμμα της Λαμίας διευθύνεται από την Mobile Civitatem Consortium. Διαθέτει τέσσερις συνεργάτες από την Εσθονία: Modern Mobility, το Tallinn University of Technology, το AuVeTech και το Fleet Complete. Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής περιόδου το ISEAUTO πρόκειται να δοκιμαστεί, μαζί με νέα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης και έξυπνες στάσεις λεωφορείων.

Η πιλοτική διαδρομή FABULOUS έχει μήκος 3,2 km και περιλαμβάνει ειδική λωρίδα λεωφορείου με όριο ταχύτητας 40 km / h. Η διαδρομή είναι δίπλα σε πολυσύχναστες διαδρομές πεζών και ποδηλάτων, σχηματίζοντας έτσι μια ζωντανή ζώνη πολλαπλής κινητικότητας στην πόλη. Επίσης, η πιλοτική ζώνη περιλαμβάνει πολλά βασικά σημεία ενδιαφέροντος της πόλης, όπως το αρχηγείο της Αστυνομίας, το Πάρκο Εκπαίδευσης Οδήγησης και ένα από τα πέντε Γυμνάσια της πόλης.

Ο παρακάτω χάρτης δείχνει τη διαδρομή και τις στάσεις της. Ο προγραμματισμένος χρόνος ανάπτυξης  είναι ο Οκτώβριος 2020 και τα δύο λεωφορεία ISEAUTO θα είναι λειτουργικά για 50 ημέρες.

 

 

ISEAUTO με 8 θέσεις προς δοκιμή

Το όχημα είναι ένα πρότυπο του ISEAUTO, το οποίο είναι ένα αυτόνομο ηλεκτρικό λεωφορείο SAE επιπέδου 4 που αναπτύχθηκε από το Tallinn University of Technology (TalTech) και την Auve Tech. Το ISEAUTO έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί πελάτες που έχουν ανάγκη μεταφοράς σε εκπαιδευτικές και επιχειρηματικές πανεπιστημιουπόλεις, εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης, αεροδρόμια, περιοχές ψυχαγωγίας και άλλους χώρους. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παράδοση φορτίου. Οι τεχνικές προδιαγραφές έχουν ως εξής:

  • Μέγιστη ταχύτητα κίνησης: 25 km/h (15 mph) 
  • Χρόνος Λειτουργίας: 8 ώρες ανά φόρτιση
  • Χωρητικότητα: 8 επιβάτες
  • Μήκος: 3500 mm (147.79”) 
  • Πλάτος: 1500 mm (59.06”) 
  • Ύψος: 2400 mm (94.48”) 
  • Περιορισμός βάρους: 1250 kg (2,755 lbs) 
  • Προσβασιμότητα αναπηρικών αμαξιδίων: Ναι
  • Δυνατότητα Τηλελειτουργίας: Ναι

Εφαρμόζεται μια λύση τηλελειτουργίας ικανή να ελέγχει έναν αριθμό οχημάτων μέσω του δικτύου 5G. Η τηλελειτουργία επιτρέπει την παρακολούθηση και τον έλεγχο όλων των οχημάτων από το Απομακρυσμένο Κέντρο Ελέγχου και την ανάληψη του ελέγχου σε περίπτωση που το ISEAUTO ζητήσει βοήθεια ή ανθρώπινη παρέμβαση.

 

 

Κατά τη διάρκεια των επιτόπιων δοκιμών, κρίσιμα ζητήματα, όπως ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ασφάλεια, V2X και κοινωνική αποδοχή, βρέθηκαν και διορθώθηκαν για να καταστούν οι μελλοντικές δημόσιες συγκοινωνίες ασφαλείς και ακίνδυνες για αστικά περιβάλλοντα. Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ταλίν, ειδικότερα, ασχολείται με καινοτόμες τεχνολογίες, έρευνα και ανάλυση της συμπεριφοράς και της κινητικότητας των αυτοκινούμενων οχημάτων με βάση το πείραμα Ülemiste City. Το λογισμικό Fleet Complete χρησιμοποιείται για τη συντήρηση λεωφορείων και για τη συλλογή σχολίων σχετικά με την απόδοση του λεωφορείου.

Προηγμένα Συστήματα Διαχείρισης Κινητικότητας

Το Modern Mobility παρέχει την πλατφόρμα διαχείρισης ψηφιακής κινητικότητας. Η ίδια η πλατφόρμα είναι μια λύση δυναμικής κινητικότητας (περιλαμβάνει λύσεις για μεταφορά κατά παραγγελία, μικροκινητικότητα κ.λπ.) για αγροτικές και προαστιακές περιοχές. Το λογισμικό ως υπηρεσία (SaaS) βασισμένη στο σύστημα διαχείρισης κινητικότητας αποτελείται από μια μονάδα σχεδιασμού υπηρεσιών κινητικότητας, μια μονάδα επιβατών και έξυπνες στάσεις λεωφορείων. Μέσω του συστήματος, ο φορέας δημόσιας συγκοινωνίας μπορεί να σχεδιάσει υπηρεσίες μικροκινητικότητας που καθορίζουν τις περιοχές εξυπηρέτησης, σταθερές και δυναμικές διαδρομές, στάσεις λεωφορείων, πολιτικές τιμολόγησης και χρονοδιαγράμματα υπηρεσίας. Το σύστημα διαθέτει επίσης εφαρμογή επιβατών και εφαρμογές για ψυχαγωγία μέσα στα λεωφορεία και στις στάσεις λεωφορείων.

Το λογισμικό ως υπηρεσία (SaaS) βασισμένη στο σύστημα διαχείρισης κινητικότητας αποτελείται από μια μονάδα σχεδιασμού υπηρεσιών κινητικότητας, μια μονάδα επιβατών και έξυπνες στάσεις λεωφορείων. Μέσω του συστήματος, ο φορέας δημόσιας συγκοινωνίας μπορεί να σχεδιάσει υπηρεσίες μικροκινητικότητας, ορίζοντας τις περιοχές εξυπηρέτησης, σταθερές και δυναμικές διαδρομές, στάσεις λεωφορείων, πολιτικές τιμολόγησης και χρονοδιαγράμματα υπηρεσίας. Το σύστημα διαθέτει επίσης εφαρμογή επιβατών και εφαρμογές για ψυχαγωγία μέσα στα λεωφορεία και στις στάσεις λεωφορείων.